dinsdag 9 augustus 2016

Kussensloop naaien...

Wij zijn al enkele jaren in het bezit van een grote hoekzetel, op zich niets speciaals...
Een grote grijze zetel die al dienst deed als hangtuig, trampoline (néén mogen ze niet), zieken-bed, logeerbed, verzamelplaats voor koeken, kruimels, koekenpapiertjes (néén er mag niet in de zetel worden gegeten!), speelgoed, leerboeken, enz... Maar ondanks de oerdegelijke stof en kwaliteit van de kussens, kreeg ik een bloedhekel aan die grote "oerdegelijke" zware, grijze kussens. Akkoord ze zijn geweldig als boot, trampoline , kamp, verstopplaats, ... kindvriendelijk én saai! 
Maar tadaaaaaa!!! Ik maakte de afgelopen dagen, 10 vrolijke kussenslopen uit een stapel vintage stoffen én de populaire poezenstof van Ikea! De tutorial vond ik hier , bij Mina Dotter.
Meters paspelband werden verwerkt en kussens werden er uitgetest :)














Tenslotte wil ik even meegeven dat de paarse driehoekjesstof en alle stoffen die als achterkant dienen, gekregen zijn van een dame die haar verzameling stoffen integraal aan mij heeft gegeven. 
Deze stoffen werden gebruikt om prachtige projecten te maken.
Omwille van gezondheidsredenen kan de dame niet meer naaien...iets wat ik verschrikkelijk vind.
Lieve dame, erg bedankt voor alle mooie stoffen die ik van u mocht ontvangen 

xxx Nathalie


Paspelband: PiekeWieke en Stofuiltje
Poezenstof: Ikea
Stoffen: kringloop en gekregen.

10 opmerkingen :

Joke (The Needle Of Choice) zei

oerdegelijk (en misschien een tikje saai) is iets wat ik wel kan appreciëren, maar zo vrolijk opgefleurd ziet het er een paradijsje uit!

Blanche 85 - Laurence zei

Oooh moet ik ook dringens eens doen.. Maar ik en bandwerk... We do NOT like eachother

MamC zei

Hier worden er zo ook al een paar maanden kussentjes gemaakt volgens dezelfde tutorial :-) Ondertussen zijn er toch al 2 afgewerkt en liggen er nog 8 (!) ikeakussens zonder hoes te wachten op een jasje en vooral op goesting om eraan verder te doen. Het ziet er daar bij jou in de zetel megagezellig uit. De stofjes van die dame zijn zeer goed terechtgekomen!

Jeanne-Marie Vroomans zei

Lekker fleurig! Leuk!

With love - by Eva zei

Geweldig! De zetel kreeg meteen een upgrade! Heel tof dat de kussens allemaal verschillende formaten hebben, dat maakt het meteen heel speels.

Cowboys en dindianen zei

Het bandwerk vond ik ook balen, maar het loont wel!!!
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!! Je mag altijd mijn zetel eens komen uitproberen hé. Er worden alleen géén koeken in gegeten, laten we duidelijk zijn!

Katja (@Yane) zei

Leuk! Brengt meteen wat kleur in huis....

Katrien zei

Mss domme vraag, maar hoe maakte je deze kussens? Zeer mooi trouwens, I like your style ��

Anske Stoffenspulletjes zei

Super toffe kleurenboel! Weg met het saaie grijs. Toffe combinatie van stoffen!

Piepow zei

Zo fijn! Al die stoffen samen geven een heel tof resultaat. Een bandwerkje dat jou heel erg blij gemaakt moet hebben!