woensdag 23 maart 2016

Roosje Framboosje...

Zaterdag 23 april 2016 organiseert Simsalabim bij ons in 't dorp, hun vijfde stoffenmarkt én meer.
Je moet écht hun facebook-pagina even bekijken, het is zo gezellig!
De dames van Simsalabim organiseren ook een naai-wedstrijd voor een zeer mooi doel: maak een pop voor een ziek kind. Ik vind dit zo'n leuk initiatief!! En daarom nam ik voor de eerste keer mijn boek van Tante Hilde uit de kast!
Mag ik jullie voorstellen aan Roosje Framboosje? Roosje Framboosje is de pop die ik maakte voor een ziek kindje. Roosje Framboosje is een erg lief popje, je ziet dat hé. Ze houdt van de kleur roze, van de bloem roos, van frambozen en van frietjes. Ik mag haar meteen!







Roosje Framboosje kreeg van mij een grote bos rode-roos haar gemaakt van een superzachte wol uit verschillende diktes.Roosje kan zo haar haartjes in staartjes dragen of los! Haar lange kousen en haar ondergoed houdt ze steeds deftig aan, maar je kan haar twee zomerjurkjes langs twee kanten gebruiken!
Ik hoop zo hard dat Roosje Framboosje een leuk kindje ontmoet!!En dat het klikt ;)
Wat denken jullie, zou Roosje Framboosje een toffe vriendin zijn?

Wat kocht ik waar?
Katoen en vulsel voor het poppenlijfje: PP textiel
Wol: Het lappenvrouwtje te Essen.
Petit pan-stof van de kousen : Petit pan te Antwerpen
De overige stofjes weet ik niet zo goed meer...

8 opmerkingen :

With love - by Eva zei

Roosje ziet er ontzettend lief uit!

Dees zei

echt een super lief poppetje heb je gemaakt.

veel liefs
Dees van Simsalabim

Cowboys en dindianen zei

Dankjewel Eva en Dees!!

Annelies (misstraaitoenaai) zei

Wat een schatje!!! En dat haar...om jaloers op te zijn!

128 zei

Oooh wat een mooi Roosje! Die zou ik zo kopen in de winkel. Dat rode haar is de max!

Cowboys en dindianen zei

Waauw, wat een complimenten!! Dank jullie wel!!!

Tam Tam zei

Zo mooi! Daar ga je een kindje heel blij mee maken!

Lies: zei

wat een lieverdje, die Roos!