dinsdag 15 maart 2016

Billie Zonen09 + uitslag kadootjes-tijd...

Waarschijnlijk ben ik de enige in blog-land die nog geen Billie maakte (tijdsgebrek, kleine angst voor tricot, paspel-vrees,..). Maar dat is nu allemaal verleden tijd want ik maakte mijn eerste Billie!!!
Sus koos de versie met de raglan-mouwen en het paspeltje (slik). 


Ik maakte de 146 smal-versie maar ga die een volgende keer toch wat verlengen. Het heeft nu een groot jaren'70 -gehalte hé (ik begin spontaan The Beegees te neuriën).

Mededeling van Sus: "de poes krapte mijn neus open".




De mouwen en halsboord zijn in een punta di roma gemaakt (zalig zacht volgens Sus). Hebben jullie gezien wat voor een proper paspeltje dat is?! Lang leve  het blinde rits voetje!!!!!!
Over de vogel-stof wou onze dindiaan Sus nog even het volgende kwijt:

" Hallo, ik ben Sus en zal jullie wat meer vertellen over de Andes-Condor die op de stof staat.
Deze condor leeft in het Andes-gebergte en heeft een spanwijdte van 3 meter. Hij voedt zich met aas en dus niet met kindjes die in hun neus peuteren zoals mijn mama zegt. Hij kan niet jagen want zijn poten staan verkeerd zoals bij een gier , waar hij familie van is. De gier is ook een aaseter. De condor laat zich op de luchtstromen mee zweven . Groetjes Sus"

De punta di roma kocht ik bij de Stoffenkoning, de rekbare paspel bij Het Stofuiltje en de Andes Condor- tricot bij de stoffenverkoop in Kapellen. Het patroon kocht ik bij Zonen 09.

Maarrrrrrrr dan nu (tromgerrrrroffel), de uitslag van onze kadootjes-tijd:

16 opmerkingen :

Stefanie Claeys zei

Zie je wel! Ik had gelijk (en Sus ook) hij staat er geweldig mee!!! Super goed gedaan! xxx

Cowboys en dindianen zei

Dankuuuuu lieve Stefanie!!

Lies: zei

Wat een cool shirt, like it.

Cowboys en dindianen zei

Bedankt Lies :)

B - Naais zei

Nette afwerking hoor! Heel knap.

Lies Bet zei

Joepie! Ik stuur een mailtje!

Lies Bet zei

Joepie! Ik stuur een mailtje!

Cowboys en dindianen zei

Dat is vooral dankzij de super handleiding van Zonen 09!!

Cowboys en dindianen zei

:)

Saskia SSeWS zei

Super! Het shirt sprong toevallig in het oog van de zoon, want ik heb hier voor hem ook zo'n lap liggen! Welke stoere-jongensmama kon deze print nu laten liggen? De uitleg van Sus zorgde voor wat discussie,de zoon was ervan overtuigd dat het geen condor kon zijn, dat die een langere nek heeft ... maar we deden wat opzoekingswerk en Sus kan wel eens gelijk hebben, in die positie valt de nek natuurlijk wat minder op hé! :-) Tof hé, die zonen en hun vogelkennis!

Majella Vandeputte zei

oh, wat streef jij naar perfectie zeg!
geweldig, een toppertje bij in zijn kleerkast

Cowboys en dindianen zei

ok!!!

Cowboys en dindianen zei

Geweldig!!!! Ze hebben precies wel wat overeenkomsten hé, onze zonen!! ;)

Cowboys en dindianen zei

Dankje!!!!!!!!!!

Anoniem zei

leuk!!

Anoniem zei

Ziet er weer mooi uit !!!