woensdag 24 februari 2016

Winterjasje...

 Ik maakte voor onze jongste Dindiaan een winterjas (een zeeeeeeer lang project, maar hé, het is nog steeds frisjes hier in de Noorderkempen!! )


Als patroon koos ik de derde SVDZ2-jas, maar deze bleek toch te kort én te smal te zijn voor Ferre.

De knopenbies werd verwijderd, langs weerzijde heel wat centimeters toegevoegd plus verlengd.
De groene boord zette ik er aan om wat extra lengte te winnen!
De buitenstof is een zwarte wol (die niet prikt!! Belangrijke info volgens Ferre!), de voering kocht ik ooit in de webshop van het stoffenhuis. De kap bestaat vanbinnen uit een zeer zacht pelsje...(.zo zacht dat onze kat zich er steeds in  rolt!). Foto's zonder katten-haar zijn dus niet gelukt!


De retro voering zit ook in de opgenaaide zakken én  als stoefferke in de zijnaad!!

De knopen zijn vintage knopen ,allemaal in een andere kleur. 

Zo, mijn eerste jasje is een feit, maar wel eentje van bloed, zweet en tranen!
Hebben jullie ook al van die moeizame naai-projecten gehad? Of lag het gewoon aan mij?

8 opmerkingen :

Pascale zei

Zalig jasje! Heel goe bezig gij x

Cowboys en dindianen zei

Dankjewel Pascale :)

Piepow zei

O nee dat ligt helemáál niet aan jou :-) Ik denk dat we dat allemaal wel eens tegenkomen, zo nu en dan.
Heel mooi jasje is het geworden hoor. Ik denk dat ik dat stofje dat jij gebruikte voor de voering van de kap ooit gebruikte als volledige voering voor een jasje voor Ernest. Heerlijk zacht en warm was dat.

Cowboys en dindianen zei

Oef! Ja, echt zacht hé!

re-saar-cle zei

Zo stoer! Hoewel ik naailessen heb gevolgd, durf ik thuis niet aan zo'n projectjes beginnen...

Cowboys en dindianen zei

Gho, eigenlijk is het niet zo moeilijk se!! Maar een goed patroon en handleiding doet veel...en eens goed wenen én tieren als het misloopt!! ;)

Anske aj stoffenspulletjes zei

Wauw wat een leuke jas. En zoveel leuke details die het helemaal af maken.
Ik ben 2 jaar geleden begonnen aan een jas voor mezelf. Uiteindelijk is hij net af en werd het een jas voor mij'n mama. Na veel bloed zweet en tranen past hij nog steeds niet.
Ik denk dat iedereen zo wel een verschikkelijk project heeft. Het positieve: hier leren we uit zeker :-)

Cowboys en dindianen zei

Ja! Dat is waar!! Maar uw bomberjack is ongelofelijk knap se!