maandag 24 maart 2014

Kippen of zijn het kiekes...

De komende twee weken draait alles in mijn klasje rond kippen: we bekijken kippen, voederen kippen, kweken kippen , tekenen kippen, tellen kippen, zingen over kippen, zijn kippen ennogzoveelmeer!
 
Ooit, in de tijd dat de dieren konden praten, had ik al eens een kippenpak gemaakt, maar nadat de dindiaantjes daar eens een paasvakantie in hadden geleefd, was het op!
 
Nu zag ik het niet zitten om 18 niet -altijd-even-zindelijke kleuters in en uit kippenpakken te hijsen, dus werden het kippen-mutsen.
Heel makkelijk met een velcro'tje...
... gemaakt uit een retro-gordijntje...
 
Ik gebruikte het kap-patroondeel van de -jawel- kaptrui uit SVDHZ.
Knipte een gordijn aan kippen-flarden en gebruikte een fleurig bloemenmotiefje als voering.
Volgens mij heb ik die bloemenstof gewonnen bij
 
Als modellen gebruikte ik de dindiaantjes, die in een échte kiekesbui waren!
Er zitten enkel zotte foto's bij, maar ja, dat heb je soms met kippen hé!
Of zijn het toch kiekes???




 
Bedankt voor het bezoekje!
En yowyowyow, een kieken op ne vélo!

15 opmerkingen :

Katrien Verelst zei

Geweldig! De mutsen en de kiekes!

Juffertje in het Groen zei

Zalig zottekes!

Saskia SSeWS zei

Daar zal gekakeld worden door die kuikentjes! Heel tof!
En idd, ook toffe kiekskes ( = foto's)! ;-)

Katja (@Yane) zei

Geweldig!!!!!!!!!

128 zei

Wat en super kiekeskot heb jij! Ik ga je volgen!

Cowboys en dindianen zei

dankuuuu!!!!! :)

ann cloots zei

Cool !!!

Twee emmerkes water zei

tok tok toooook! :)
= schitterend!

Sarah Roelants zei

Om ter zotst daar. :)
Tof voor in de klas!

Anske Jespers zei

Super leuk gemaakt!

Brigitte Peetermans zei

mooi kiekskes,
mooi kindjes!

Wordt er veel gekakeld bij jullie?

KellyJade zei

Zalig! Ik heb je genomineerd voor een liebster award btw!

ikke zei

Heel erg kippig, zo leuk!

Anske Jespers zei

Ik vind je blog echt leuk! Daarom nomineerde ik je voor de liebster award!
Hopelijk kreeg je hem nog niet eerder.
Alle info vind je op mijn blog! http://aj-stoffenspulletjes.blogspot.be/

128 zei

Hey nog eens. Heb je net genomineerd voor de Liebster award! veel plezier.