maandag 3 maart 2014

Frozen Stella...

Lap! Weeral maanden geleden dat ik hier nog eens actief was!
Een gezin, voltijds werken, huis volledig verbouwen, naaien, frutselen, pintje drinken met vriendinnen (schoot er vaak over), kinderen rondrijden....
Ik moet het jullie waarschijnlijk niet vertellen, maar dan lukt bloggen mij niet zo goed...
Hoe doen jullie dat eigenlijk???
Maar allé genoeg zelfbeklag!
Waarover ik eigenlijk wou bloggen:
CARNAVAL!
Carnaval is een hoogdag hier in het "meestnoordelijkedorpvandenoorderkempen".

Al maaaaaaaanden geleden waren de dindiaantjes aan het brainstormen over hun kostuums. Van alles passeerde de revue: Suske en Wiske (en onze Ferre is dan Jerommeke!), ne pot confituur, Asterix en Obelix (en onze Ferre is dan Idefix!), ne pot Stella Nutella,...
Maar de knoop werd niet doorgehakt!
Tot...
"Mama! Wij willen alle drie soldaten zijn! Ja, van die vriendelijke soldaten, zo zonder geweren! Ja, met enkel helmen! Blauwhelmen! Wij redden arme kindertjes!!"

Watte?! Nu zou mijn eerste reactie normaliter de volgende zijn:"Allé mannekes, dat is to-taal niet origineel!Wees dan toch tenminste nen bloempot!!
Maar neen, ik hield mij in en KOCHT drie helmen plus legerpakken.
Tot...
Stella vroeg:"Mama, moet ik een kindjesreddende soldaat zijn bij carnaval?"
Mag ik nog veranderen?" Normaal gezien zou ik antwoorden:"kinneke, ge wou persé nen blauwhelm zijn, nu blijft ge d'r éne!"
Maar nee, ik hoorde mezelf pedagogisch geduldig vragen:"Zoeteke, wat wil je liever zijn?"
....
"Mama, ik wil graag prinses Anna uit "Frozen" zijn!"
...
Stella, mijn Stella, die al 3 JAAR weigert om een rok of jurk te dragen wou vrijwillig een rok aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Feestgedruis en tromgeroffel!!!!
Ik knipte, naaide als een bezetene en voilà!



En om te vergelijken:

Stof en fournituren: PP textiel te Nieuwmoer
Patroon rok: klokrok (Allemaal rokjes)
Patroon gilet: Zsazsa-zilet
Patroon cape: eigen ontwerp

Tot hier een tevreden moeder én dochter!!!
Alaaf!


8 opmerkingen :

Juffertje in het Groen zei

Welkom terug! Goochelen met beschikbare tijd is mij niet vreemd, hoor.
Wat heb je een fijne outfit gemaakt! Wedden dat je dochter nog om meer rokjes en kleedjes komt vragen?

Saskia SSeWS zei

Blij nog eens iets van je te lezen. Ja, ook hier lukt het niet altijd (maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik soms pas voor andere dingen, omdat ik een beetje verslaafd aan frutselen ben, ik weet niet of dat eigenlijk zo'n goede keuze van mezelf is).
Toch een voldaan gevoel hé, als je dan je 'zoeteke' zo ziet glunderen.
Oh ja, en in ons dorp, vlak bij de franse grens kennen ze ook wat van carnaval (alleen ben ik daarmee niet 'gekweekt' en ben ik er dus helemaal niet zot van)

Lies: zei

Ik herkende haar meteen, knap gedaan.

Brigitte Peetermans zei

Hier hetzelfde qua bloggen en tijdsgebrek.

De outfit van Stella is wondermooi gelukt, bijna exact hetzelfde als in de film.
Ik neem aan dat ze gigantisch bewonderd is door iedereen.

Proficiat met dit schitterende resultaat!

Sarah zei

Ze lijkt er heel goed op. Chique gedaan!

tutto riciclabile handmade/ragdollsvfk zei

Bij mij schiet het blogger er ook bij in ,het kost nou eenmaal tijd,het instagrammen is er eigenlijk een beetje voor in de plaats gekomen.
Mooie outfit is het geworden.
En mocht ik ooit in de buurt van breda komen ,zal ik het zeker laten weten

ikke zei

OOHHH, te gek wat is ze mooi!

Timemimi 當代迷你倉 zei

筲箕灣儲存倉虛擬當代文件倉伺服器中文一級伺服器中文便宜最平當代儲物倉idc中國vpn