donderdag 31 oktober 2013

De hoodies...

Ik kreeg onlangs de vraag:" Allé, jom, hedde gij dan helemaal niks gedaan, jom?", "Zow, niks genaaid ofwa?!"
Eeeuh, jawel, toch wel, veel zelfs: gordijntjes en vlaggetjes voor mijn klas, een blouse voor Stella (moest wel gered worden door mijn schoonmoeder: wie snapt er in godsnaam ne Knippie??!!! Volgens mij zitten die daar maandelijks rond de vergadertafel:" Nou, hoipiepeloi, wat voor fantasiewoordje gaan we nou effe in dat patroontje stoppen?? Wie heeft er een leuk voorstelletje?? Wat dacht je van "uufuyfbxbchb"? Jaaaaa, hartstikke leuk idee joh! Snappen die Belgen niets van joh! Leuk!!
 
Sorry, efkes afgedwaald!
Wat maakte ik nog?Een zalig retro-charlieke voor Ferre (dat hij NIET wil aandoen)
en hoodies voor Sus en Stella.....
 
Patroon uit SVDZ
 
De bollenstof koos Stella in Hoogboom; ik hoorde precies meteen carnavalsmuziek op de achtergrond!
Maar verwerkt valt het wel mee, het is vrolijk hé!
En ja, ik zie nu ook dat onze Ferre zijn tong uitsteekt.
 
De vikingstof kocht ik op de stoffenverkoop van Simsalabim in september en is van Bora.

Locatie: Geopark De Hondsrug in Drenthe, maar daarover later meer!

En als je nu nog niet vrolijk bent, tataaaa: mijn roze bottekes!
Daar wordt ne mens toch instant gelukkig van hé!

 
 

8 opmerkingen :

Nena zei

Wat een prachtige modellen dat in die mooie kleren steken! En zo schattig! Gij hebt toch echt wel geweldige kindjes eh... ♥

Twee emmerkes water zei

mooie truien!
en zalige voorstelling van zo'n knippie vergadering :)

billiepop zei

Mooi!
Vind de bollenstof wel geslaagd eigenlijk. Ik zag ze ook liggen in Kapellen, maar wist niet wat ik ermee zou kunnen maken. Nu ik deze trui zie echt … :-)

billiepop zei

Ah ja: zalige botjes trouwens!

Sofie zei

Vellie naais...

CreativEls zei

Mooie foto's met prachtige maaksels. Uw dochter heeft dat stofke toch goed gekozen, het valt heel goed mee in hoodie en staat haar prachtig. Kleur mag voor een kind maar uw bottekes zijn ook heel mooi hoor.

Brigitte vS zei

Haaaa, je bent er weer, gezellig! En ook in Nederland wordt de Knippie niet altijd gesnapt hoor ;-) De hoodies zijn hartstikke leuk geworden. Je botten vind ik ook erg leuk.

Anske Jespers zei

Goed bezig geweest! Zeer productief!