woensdag 10 juli 2013

Eerste week vakantie...

Het was een drukke week, afgelopen week. Zo druk dat ik precies verlof nodig heb om te bekomen van deze vakantie! Onze Sus ging naar het gemeentelijk sportkamp, Stella (=ontstoken amandelen) moest verzorgd en beziggehouden worden, Ferre vooral in het oog gehouden, onze Poes Jacobs (die eigenlijk Rozemarijntje heette maar to-taal niet het karakter had voor deze naam!!) moest  bij de dierenarts aan het infuus.
Stella naaide ijverig aan haar apenknuffel.


Zo'n aapje kan je bij Lieve vriendjes kopen.

Stella en Ferre bakten  met mij lactosevrije cupcakes (Ferre heeft lactose-intolerantie).


En Poes Jacobs? Poes Jacobs kwam na enkele dagen naar huis met een kapotte voorpoot en nier. Ze strompelde de eerste dag van haar krabpaal naar de zetel en hups twee trappen hoog naar de kinderen hun kamers. Strompelde dag twee al veel minder, had amper honger en dorst, maar knuffelde zoooo graag! Strompelde op dag drie niet meer, had geen honger of dorst, maar knuffelde zoooooo graag!
Poes Jacobs kon niet meer, viel flauw in haar kattenbak, moest dringend onder het mes.
En toen? Toen kwam het telefoontje van de dierenarts die ons vertelde dat ze een spons met gif had gevonden in Poes Jacobs 'maagje.
Poes Jacobs was blijkbaar niet zo bevriend met de duivenmelker uit de buurt.
We hebben gisteren onze Poes Jacobs begraven in onze tuin tezamen met mijn haakwerkje dat ze zo graag aanviel, met mijn bloemen die ze door de woonkamer zwierde en een mooie tekening van Stella. 
Slaapzacht, Poes Jacobs, we hebben zooooooo van jou genoten!
Ik mis je.




 

11 opmerkingen :

Twee emmerkes water zei

ooh :( arme poes, veel sterkte!
Ik heb nog een receptje voor lactosevrije chocolade cupkoekjes (iets tussen een koek en een cupcake :) )
Kan ik het je misschien mailen? is wat veel voor in dit vakje

vee zei

Allé jong die poes, dat dat nog bestaat zo n duivenmelkers.....
Wel lief hoe ge ze begraven hebt !

Nena zei

Is Stella al wat beter? Niet fijn, zo ziek tijdens de vakantie...

Wat vreselijk van Poes Jacobs! Ik versta dat niet zo'n mensen... Klacht indienen! Gij schiet zijn duiven toch ook niet af?

Pluisje zei

Wat een triest verhaal van de poes!!Het was zo een schatje!

Sarah De Baer zei

Leuk dat aapje !
En oo-ooh, dat katje, vreselijk !

Brigitte vS zei

Echt schandalig, wat rot voor jullie dat poes Jacobs zo aan zijn eind is gekomen. Veel sterkte!

JoChapeau zei

Oh, zo erg ... jammer genoeg gebeurt dit wel vaker ... Jacobs heeft wel een waardig afscheid gekregen bij jullie ...

Fienenmien zei

Sterkte, zo triest.......
Hopelijk heb je je 7 ongelukken gehad en kan je nu beginnen genieten? van de vakantie!

Sjaantje zei

Ooh wat sneu van de kat! Sterkte!

ikke zei

Ongelooflijk, dat er zulke mensen bestaan! veel sterkte.

Brigitte Peetermans zei

Ik krijg tranen in de ogen bij het verhaal van poes Jacobs.
Niet te geloven dat er van de afgrijselijke mensen bestaan.

Jacobs lijkt erg op onze Hugo.
Moet er niet aan denken dat er met hem zoiets gebeurt.(Al is dat ook goed mogelijk want ik hoor dat hij gaat vissen vangen in de vijver van de overbuur, voorlopig met weinig succes naar ik hoor, hopelijk blijft dat zo)

Hoewel dat het verlies van jullie poes absoluut niet kan compenseren, toch allicht ook een vrolijke noot: je hebt de stoffengiveaway bij mij gewonnen.
Stuur je me het leveradres?