woensdag 19 juni 2013

Stofjes...

Ik heb ne koopstop; ik heb ne koopstop opgelegd; ik heb ne koopstop opgelegd gekregen.
(Ik moet correct zijn he!)
Ik mag van den Dindiaan ( mijn echtgenoot nvdr) geen stofjes meer kopen zolang mijn huidige voorraad niet in mijn stoffenkast past!
Stoffenkast, ik noem dat eerder een stoffenschapke, maar over dingen benoemen bestaat nogal eens verwarring he.
'k Heb dan maar allereerst al mijn stofjes bijeengehaald, gekoesterd, geaaid, er zijn namelijk echte schatjes bij zenne! En het toffe is, ge moet die geen eten geven zoals huisdieren of water zoals plantjes.
Ik dacht dus zo bij mezelf , awel, 'k leg ze hier op de spelletjeskoffer en de rand van de zetel. Maar daar konden de kleine dindianen dan weer niet mee lachen!
'Mama, hoe moeten wij nu aan onze spellekes geraken?!"
'Ge moet geen spellekes pakken, speel buiten, 't is schoon weer!"
'Mama, ge woont hier niet alleen he!"
 
Oei, zucht, dat laatste is normaal mijne zin...
Ik ga de stofjes dus netjes even groot opvouwen, er enkelen al opzij leggen voor snel verbruik ..






Dorie toch, lagen er nog drie in de kast!
 
Je ziet , ik ga nog efkes zwoegen en zweten!
Maar ja, liever gelukkige stamleden in huis he...
 
Tot gauw!!

18 opmerkingen :

Anoniem zei

dat is al bijna een hele stoffen winkel dat je hebt Nathalie
je zal nog weken bezig zijn eer deze stapel is opgewerkt ;) linda

Nena zei

Wat een schatkist aan kleurtjes! Zo vrolijk :)

vee zei

Heb je niet stiekem ergens nog een plekje om toch wat extra te stockeren ?
Op een zolder of in een kelder.....

Cowboys en dindianen zei

Haha, nee, binnenkort verbouwen wij ons hele huis en breken we de helft af! We pakken dus zoveel mogelijk in he...

Brigitte vS zei

Oh op die bovenste foto, die ruimtewezentjes, die is wel heel erg tof hoor. De rest ook, maar daar viel mijn oog net even op.

Zaanse Zolder zei

ooooooooooow ja zeg, nou ben ik jaloers hoor !!!!
Die groene ergens in het midden op de 1e foto, met die oranje en blauwe bloemetjes, dáár viel mijn oog op, nice!
En de rest...... geweldig!

KellyJade zei

Haha, zo herkenbaar! Mijn halve trouwboek wordt er ook onnozel van! 'Oe, weer een nieuw stofje? Maar ge hebt er hier nog 20 liggen?!' :)

Saskia SSeWS zei

Smelt, ik zie zoveel schoons!

March zei

Dien ik nog ergens een stoffenkamer in het ontwerp in te passen?

Cowboys en dindianen zei

Hahaha!! Hmmm, geen slecht idee! Nee, ik palm gewoon de speelzolder in ;-)

Supermam zei

Ik zie inderdaad wel enkele schoontjes liggen!

March zei

Pas maar dat ze je niet mee verbannen naar daar.

Cowboys en dindianen zei

Dan spreken wij nu af dat gij , als architect zijnde, een goeie vluchtweg voorziet voor mij!
Of ik moet ne lange vlecht laten groeien en dan noemen jullie mij maar Rapunzel!

Fienenmien zei

Heel herkenbaar :-) Ik verdeel mijn stoffen over verschillende dozen en zeg al maanden dat ik geen stof meer ga kopen, tot ik weer een tof stofje tegenkom.........Mijn wederhelft maak ik wijs dat bijna allemaal restjes zijn :-D en goeder trouw dat hij is aanvaard hij in ieder geval mijn uitleg.

Els zei

Wat een mooie kleuren allemaal zeg! Mooie collectie!

Marieke zei

wat een fijne stofjes allemaal! ik moet eerst ook een heleboel opmaken voor er weer wat nieuws bij mag, maar tja, soms...... ;-)

Cowboys en dindianen zei

Dank u!

Cowboys en dindianen zei

Hihi, inderdaad herkenbaar!