maandag 17 juni 2013

Marcelleke...

Morgen wordt het 32 graden ! En aan wat denken wij dan snel?
Aan ne marcel!!!!
 Nee, dat is geen oude buurman ofzo, dat is een t-shirt zonder mouwen...
Aan onze kant van de grens noemen wij dat een marcelleke!
Ferre vindt echter dat je een duidelijk onderscheid moet maken tussen een marcelleke en een onderlijfke; volgens hem bevat een marcel steeds een opdruk en een onderlijfke...niet!
Ik heb dan maar mijn voorraad strijkapplicaties bovengehaald om zijn t-shirt marcel-waardig te maken.

Ferre koos voor deze motor:"Dat ben ik met nonkel Philip.".
Stella koos een zwaluw.
En een vogelkooi, maar je ziet hierbij dat de tekening wel lichtjes beschadigd is. Waarschijnlijk niet lang genoeg gestreken.
 

Morgen trakteert Sus voor zijn 8ste verjaardag op school; hij is pas in augustus jarig maar dan is het hier geen school (aan onze kant van de grens).
 
Sus is zelf zot van fruit dus wou hij graag fruitsalade meenemen, maar bij zo'n warm weer zou dat fruitprut worden! Vandaar de fruitbakjes met druiven, aardbeien en kersen!

's Avonds blijven de kinderen met gans het tweede leerjaar slapen in de klas, dus wat extra vitamientjes komen wel van pas!
 
Strijkapplicaties: webshop Van ikke  (binnenkort geef ik er weg!!)
Kartonnen bakjes: Hema
Fruit: Markt van Roosendaal (aan de andere kant van de grens dus!)
 
Bedankt voor het bezoekje en geniet morgen van het zonneke!!!!

 
 


13 opmerkingen :

vee zei

Amai reuze tof die fruitbakskes !
En een marcelleke, ik vind dat dat wit moet zijn, misschien al een beetje aan de grijze afgewassen kant, met zo ribbelkes......
Echt een marginaal dink dus, gelijk Onslow.....

Cowboys en dindianen zei

Hahaha!! Iiiiiieeeeeuww, den Onslow zijn marcelleke is zelfs aan de gele kant met vunzige vlekken! Hoe noemt gij een gekleurde, ribbelloze, propere dan?

Zaanse Zolder zei

Marcelleke, ik vind het echt een geweldige naam voor een hemdje zonder mouw hihi! Maarre... hier moeten ook dringend wat Marcellekes in de kast belanden want zoonlief past zo ongeveer nergens meer in :-(
Oja onslow-hempie, dát ken ik dan weer wel hahahaha!

Oh leuke traktatie trouwens !!

Katrien Verelst zei

Wow, dat ziet er lekker uit!,,
En zo een marcelleke, dat is echt Mats zijn lievelingskledingsstuk. Ik blijf het marginaal vinden. Hij begon er net nog over: "mama, morgen wordt het echt 30 graden, mag ik dan een t-shirt zonder mouwen aan?"

KellyJade zei

ahja, een marcelleke, ideaal kledingstuk bij zo'n weer! en ik stel mij daar ook eerder zo'n Onslow exemplaar bij voor zoals vee het omschrijft!

Vind de fruitbakskes heel tof! ne keer iets anders dan al dat gesnoep!

Brigitte vS zei

Wat een leuke traktatie! Die ga ik onthouden voor mijn kinderen. Gefeliciteerd met je zoon. En je hemdjes (zo noemen wij dat hier in holland, hahaha) zijn hartstikke leuk geworden.

Saskia SSeWS zei

Mmm, de kids zullen smullen van deze lekkere snoepjes! Het water komt me in de mond. Dat laatste moest mijn zoon kennen als spreekwoord voor de toets ;-) en je ziet, het kan van pas komen!

Cowboys en dindianen zei

Hahaha! Ik zal straks eens kijken of Mats er marginaal uit ziet! Geloof ik ni! Zo' n schoon ventje!!

Cowboys en dindianen zei

Haha, die Vee!! Ja, ik hoop dat de klasgenoten het ook leuk vinden!

Cowboys en dindianen zei

Hier is het dus niet zo duidelijk hoe die hemdjes nu eigenlijk noemen!! Behalve over de Onslow- versie, daar zijn we het over eens!

Cowboys en dindianen zei

Ja, echt!!

Annemie Van Loon zei

Wij zeggen Marcelleke tegen een onderlijfke, maar maakt niet uit hé, we verstaan mekaar!!!
Ik denk dat ik de mijne (die we vorige week hebben aangeschaft) toch maar eens bij jou binnenbreng voor een 'oppimpbeurt'... :-D

Cowboys en dindianen zei

Kom maar af, ik heb nog leuke prentjes!!!!