dinsdag 25 juni 2013

Kadootjestijd...

Het schooljaar loopt op z'n einde en iedereen heeft weer z'n best gedaan!
De dindiaantjes, hun juffen, mijn collega's, allen waren ze weer heel goed bezig!
Daarom krijgen de juffen (waarvan sommigen collega's van mij) een boodschappentas (handleiding Van Katoen) met daarin een vriendenboekje (uitgeverij Snor) en een appel (dat is pas retro he!).
Dat vriendenboekje is zoooo grappig dat het hier in de omstreken al uitverkocht is! Daarom maakten we voor Ferre en Stella's klasjuffen zelf eentje in een Froy en Dind-schriftje!



 
Maar ik geloof dat jullie ook allemaal kei goed bezig zijn en daarom:
 
Een kadootje!
 
Ik geef weg: een Froy en Dind-schriftje, een olifant -strijkprent, een cowboy-doosje, een space-broche en een bloemetjes-broche!!!
Wat moet je hiervoor doen?
Mij volgen via bloglovin of blogger of pinterest (kwestie mijn ego te strelen, hahaha)
Hieronder een reactie achterlaten en niet zomaar eentje!!
Nee, ik ben op zoek naar tips voor kindertrips, daarmee bedoel ik leuke uitstapjes, toffe musea, doe-dinges voor mijn kinderen om de vakantie mee te vullen! Dus wat is jouw leuke vakantie tip????

 
 Ahja, indien je zelf een blog hebt, mag je steeds reclame maken voor mijn"give-away"!!
Op 2 juli (dan ben ik 5 maandjes aan het bloggen) kiezen we (hoe moet ik nog verzinnen)  1 winnaar die al deze spulletjes krijgt!
Veeeeeeeeeel succes!!!
 


32 opmerkingen :

Tom dM zei

Die vriendenboekjes heb ik gisteren nog zien liggen in boekhandel Othello op de handschoenmarkt (in de koekestad)... en die waren inderdaad heel leuk

Cowboys en dindianen zei

Echt? Super! Maar dit jaar ben ik al voorzien! Komaan Tom, waag uw kans!! Laat ne tip achter he!!!

Vanessa V zei

Mijn vakantietip: een lekkere picknick maken (we love picknicken :-)) en wegwezen: Park Spoor Noord, het bos en de vijver achter kinderboerderij Mikerf, Speelland bij de Beekse Bergen,park van Brasschaat,... of gewoon in eigen tuin een picknickske organiseren in het strandtentje en bij die picknick hoort natuurlijk ook een flesje wijn of cava voor de 'grote mensen' ;-)

Hilde D zei

Mijn tip: Doe in de vakantie gerust eens een uitstapje naar onzen hof. Ik zal er voor zorgen dat het heel gezellig wordt voor iedereen! Kies maar nen datum en tis geregeld! :-)

Barbara zei

Oeioei, ik wil graag meedoen aan je give-away en volg je blog nu toch al eventjes (nog niet heel heel lang, maar toch), maar met enkel een dochtertje van 19 maanden heb ik nog niet veel geheime tips voor succesvolle kindertrips... Ik weet ook niet goed van waar je bent...(misschien beter nog eens eerst je 'over mij' gelezen). M'n schoonzus vertelde eens over hoe ze met haar kindjes in de bossen van het Meerdaelwoud (bij Leuven) vanuit een manege daar in de buurt een boswandeltocht op pony's ging doen en dat was een groot succes. Ook een bezoekje aan een boerderij in de buurt, waar veel paarden en koeien zijn, was bij hun een succes. Zo'n boerderijen vind je volgens mij overal wel, het was geen speciale boerderij, ze was gewoon gaan vragen aan de boer of ze eens met de kindjes mocht passeren en die vond dat dik ok. Hopelijk ben je iets met die tip...

Cowboys en dindianen zei

Oooh ja picknick!!

Cowboys en dindianen zei

Haha! Ja, goeie tip Hilde!!!

Cowboys en dindianen zei

Tof idee, Barbara! Bedankt dat je mijn blog volgt, ik hoop dat je er plezier aan beleeft !!

Katrien Verelst zei

Wat heb je leuke kadootjes gemaakt! Toch super hé, dat je zo zelf iets kan maken!
Ik heb hier zelf al een lijstje gemaakt van alles wat ik met onze kids wil doen. Zal het hier eens uiteenzetten, kunnen we misschien eentje samen doen!
- Lilse Bergen
- Het Biesbosch in Nederland (moet je een googlelen, lijkt me heel leuk)
- De wandeling van Patat en Appel vertrekkende aan de Kiekenhoeve (Patat en Appel zijn trouwens gemaakt door het zoontje van Tine!)
- Maisdoolhof aan de bosrust
- Een treinreis naar ergens (vraagt Tijn al lang naar, eens in de trein zitten, precies of hij heeft dat nog nooit gedaan)
- Met een vuilzak eens een bos gaan opruimen! (Ik denk de wildertse duintjes zo ergens in de week voor 17 augustus)
- Naar de nederlandse kust (dishoek is leuk, ook Wolphaartsdijk)
- Een geocache tocht gaan maken!! Erg leuk!

Voila, kies er eentje uit die we samen kunnen doen, dan prikken we eens een datum!
xxx,
Katrien

JoChapeau zei

Wat een mooie tasje die zoveel "liefde" uitstralen ...

Cowboys en dindianen zei

Hahaha! Ja, super, ik zie al meerdere zaken dat we samen kunnen doen!! In de Duintjes ligt een geocache, dus gecombineerd met een vuilzak kunnen we dat al doen! De kust sowieso! Wandeling van patat ook! Pintje in den Bosrust ( of las ik dat verkeerd? ) tuuuurlijk!!!

Cowboys en dindianen zei

Dank u!!!! Waag uw kans he bij de give- away!!!

Tom dM zei

wel ik weet er wel een paar:
- naar Plankendael, maar den auto parkeren in Mechelen en van daaruit met den 'jungle'-boot tot in Plankendael varen
- Ik denk eraan om dit jaar met de kids eens naar Sfinksfestival (25 tot 28 juli) te trekken.
- net na de zomer (7 sept) naar Sint Job komen, geweetwel Sint Job Zomert hé
- den trein op stappen voor daguitstap naar de ardennen, daar ergens een klein rivierke zoeken en dammen bouwen

natali zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
natali zei

Superleuke giveaway! Ik word direct goedgezind van naar al dat leuks te kijken :) We zijn juist terug in Belgie na 3 jaartjes New York, dus ben alle tips gretig aan het meelezen :)

Wat wij gaan doen deze thuisblijf zomer:

Met vergrootglas in de tuin op insectenjacht
Een treinen avontuur
Het kindermuseum in Brussel
In een tipi gaan kamperen (lilsebergen.be)
Het mundaneum in Mons
Het Elfenkunstenfestival in Knokke Heist
Tilt in Rixensart
1001 stippen, de tuin van Kina in Gent
Veel rommelmarkten

En natuurlijk ook onze nieuwe home Kortrijk verder ontdekken die enorm kindvriendelijk is. Het park aan de leie bij ons om de hoek heeft een ingebouwde trampoline :), 2 straten verder buitenzwembad en heel de zomer lang leuk speelplein op de grote markt. We amuseren ons wel!

Cowboys en dindianen zei

Waauw, 3 jaar New York ! En hoe voelt het om terug te zijn?
Jullie gaan wel toffe dingen doen! Awel, Kortrijk is een stad waar ik nog nooit geweest ben ( New York ook ni) !

Cowboys en dindianen zei

Aah ja Sint job zomert! Nee , ken ik ni. Grapje!!!! Ik zal daar ne keer reclame voor maken se! En dammen bouwen zie ik ook zitten! Sfinks lijkt me ook tof!!

KellyJade zei

Leuke give-away! Maar ik weet niet of ik hier meteen een grote bron van inspiratie ga zijn... zelf nog geen kinders hier en met die van de zus heb ik nog niet zo veel kunnen doen... En ik weet eigenlijk niet goed hoe oud ze zijn...
Met Renske ben ik eens naar Pairi Daiza geweest, wel leuk want sommige dieren (de giraffen bijvoorbeeld) kunnen daar geaaid worden.
Een andere optie is vliegtuigen spotten in Zaventem, misschien niet zo'n uitgebreide trip maar kindjes zijn er toch altijd van onder de indruk, zeker als ze zo laag vliegen! En terwijl dan picknicken...
Een 'schattenjacht' organiseren : ergens een doos snoepjes verstoppen en ze er dan met een schatkaart naartoe leiden...
Sprinkhanen vangen en in een grote kartonnen doos er met wc-rolletjes een pretpark voor bouwen (dat deden wij veel als kind!)
De cote d'or fabriek bezoeken (al weet ik niet of dat nog kan als particulier)
Met mooi weer een dagje naar de Blaarmeersen in Gent
Een wildpark bezoeken.
Een trip naar het zeehonden opvang centrum op Texel.
Op boerderijweekend gaan.
Met slecht weer naar een binnenspeeltuin gaan.
Zandkastelenfestival (is dat in de zomer?)
... en zo veel meer :)

Zaanse Zolder zei

Oh wat leuk !!!!
En wat een tips hierboven, allemachies, daar kan ik niet aan tippen hoor.
Maar De Zaanse Schans hier om de hoek, dát is toch echt de moeite waard. Of hertjes kijken in de Waterleidingduinen.

Brigitte Peetermans zei

Superschriftjes, mooie stofkes. (vooral t lichtblauwe).

Omdat ik altijd voor cadeautjes te vinden ben (wat een schattig cowboydoosje!) ben ik volger geworden.

Onze kinderen zijn ondertussen al 24 en 27 maar als ik aan hun lievelingsbezigheden van hun kindertijd terugdenk is dat:
1) Bokrijk, openluchtmuseum: huisjes van vroeger en in de schuur allemaal kinderspellen van vroeger om te spelen (zoals sjoelbak, kegels, draadje tikje, ...) We wonen er vlakbij en gingen bijna elk weekend de spellen met hen spelen)
2) Planckendael: dierentuin en interactieve spellen (zoals zelf je vlot overtrekken op het water),
3) minigolf,
4) een boomhut maken (met stoffen gordijntjes en een boekenrek voor hun favoriete lectuur)
5) een eigen hoek in de tuin waar ze zelf mogen planten wat ze maar willen (mijn dochter had alle soorten bessen die ze netjes verzorgde en plukte)
6) naar de kinderboerderij de geitjes en ezels gaan voederen,
7) languit op de rug in eigen tuin en proberen zoveel mogelijk verschillende vormen in de wolken te zien (en dan samen een verhaal te maken met alle gespotte elementen: iedereen vertelt één stukje en de anderen vervolgen het verhaal) Bij het weer binnenkomen kan je alle kinderen hun stuk van het verhaal laten tekenen en van alles te samen een mooi boekje maken. En uiteraard dat dan bewaren voor later. Ik heb zopas nog een volledig archief van 20 jaar geleden gevonden, en samen met met volwassen kinderen veel plezier beleefd aan het herlezen ervan. Tranen met tuiten gelachen.

CreativEls zei

Ik doe graag mee aan deze leuke give-away. Ik heb net via Pinterest nieuwe leuke uitjes ontdekt om met de kinderen te doen. Ze zijn bijna allemaal in Nederland, er zitten leuke alternatieve speeltuin parken bij, veel terug naar de natuur en vooral buiten spelen.
Sinds kort is er hier in Lommel een echt speelbos gekomen. Er was zelfs een reportage over bij Karrewiet op Ketnet. Daar gaan wij deze zomer zeker eens spelen. Want je hoeft niet altijd ver weg te gaan om een leuke tijd door te brengen. De andere leuke uitjes vind je op mijn Pinterest bord via volgende link :
http://pinterest.com/koekebakkevlaai/uitjes-met-kids/

Lieve groetjes,

CreativEls
http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

Cowboys en dindianen zei

Waaau! Superhandig van jou! En ik volg jou op pinterest dus dat is alvast handig :)
Ja, ik denk dat wij vanuit de Noorderkempen, Limburg eens moeten verkennen!

Cowboys en dindianen zei

Wat een leuke ideetjes!! Ja, ik kan mij voorstellen dat zo'n kinder-uitspraken heel leuk zijn om te herlezen!! Bedankt dat je mijn blog komt volgen!!

Cowboys en dindianen zei

Ik zal het zeker eens googlen, ben benieuwd!!

Cowboys en dindianen zei

Waauw, hiermee kan ik al bijna de ganse zomer mee vullen!!!

Twee emmerkes water zei

- natuurhistorisch museum in Brussel: vooral voor de dino's en het paleo lab ;)
- Casa Blanca festival Hemiksem (begin augustus is gratis en leuk voor/met kids)

Mag ik nog meedoen?
Groetjes!

Cowboys en dindianen zei

Ja!! Je doet zeker mee! Bedankt voor de tips :-)

Saskia SSeWS zei

Enkele successen uit het verleden:
*Zet de kids aan de tuintafel op het gras: daar kunnen ze naar hartelust kliederen met de plasticine, nadien geen last van plasticine van tussen de voegen te schrapen!
* Speelpleintjestocht: Vele gemeenten hebben verspreid kleine speeltuintjes (hier hebben sommigen er zelfs een plan van), maak er een volledige dag van en verober op elk plaatsje iets van de picknick. Natuurlijk is dat met de fiets helemaal leuk!
* Walkie-talkie tocht (dan moet je daar natuurlijk wel over kunnen beschikken): Het eerste groepje gaat voor en op iedere splitsing zet je ofwel een pijl ofwel een nummer. Bij elk nummer vind je ter plaatse een vraag of opdracht uit, de achtervolgers moeten die dan vragen door de walkie-talkie, als ze de vraag of opdracht goed hebben mogen ze weten welke kant uit. Zorg dat je ergens op een tof plaatsje uitkomt, daar wacht het eerste groepje op het tweede. Nadien doe je het andersom! Succes verzekerd!
* ...
Veel plezier!

stefanie zei

zeker doen: bij ons in de ardennen: kampvuurke, hotdogs op een stokje, door het bos dwalen tot aan het riviertje en dan lachen met zotte Milo die door het water en de modder springt en duikt en ploetert. Genieten van het zonneke, stenen zoeken, opgedroogde oude bomen neerhalen ('mijn mama is sterk, ze kan bomen kapot trekken'), rust, kalmte en moe maar voldaan gaan slapen in de tent.

Katja (@Yane) zei

- Steinerbos in Stein
- Hidrodoe in Herentals
- Openluchtmuseum in Bokrijk
- Blotevoetenpad in Zutendaal (is hier een absolute topper!!!)

Leuke give away!
Ik zal ook een linkje op ons blogje plaatsen...

vee zei

Oh schande dat ik nog niet meedeed! Dat zal mij leren, blogs maar half te lezen. Ja ik zag de kadootjes voor de juffen en ik dacht, amai, weer zo schoon en toch niet voor mij.....en las niet verder. Terwijl ik ten eerste echt geen kadootjes hoef, en ten tweede veel toffe tips heb ! Dus ik doe het eigenlijk niet voor het kadootje, maar een beetje toch wel!
In de musea in lier kan je een bundeltje vragen om met kinderen het museum te bezoeken! Heel speels opgevat, heel tof ! Er is ook een fijn speeltuintje in het park!
De Nekker in mechelen heeft een geweldig toffe buitenspeeltuin en ook een binnenspeeltuin! Combineren met een bezoek aan het centrum en een boottochtje op de Dijle!
Het provinciaal domein in Kessel of Kessello is ook een heel tof, met waterspeeltuin !
Muziekinstrumentenmuseum in Brussel! Stripwandeling in Brussel
Voor binnen : Technopolis bij mechelen
Er zou ergens in Dranouter een folkmuziekmuseum zijn ook heel interactief, ben er nog nooit geweest
Bokrijk
Fietstochtje met echte picknick, op een deken met een rieten mand
Ge zoekt een grote doos en vult die met wcrolletjes, papier, doosjes,.....schaar, lijm, plakband......en laat ze er maar iets mee maken
Lakens, dekens, lappen stof, een tafel en wat wasknijpers worden een kamp !
En nu moet ik beginnen kuisen
Oja, laat ze elk een vriendje uitnodigen, samen pop orn maken, filmpje kiezen op teevee en kijken maar ! Af en toe mag dat eens, bij ons in de bieb zijn heel mooie kinderfilms te huur
Gewoon naar de bieb gaan en laten kiezen, met heel veel tijd
Gentse feesten veel te doen voor kinderen
VEE STOP

ikke zei

Leuk ik doe mee, en leuke kinderuitjes zijn als het regent een tent bouwen in huis met oude lappen en dekens en dan picknicken in de tent.
Met mooi weer naar www.http://www.irrland.de/nl/index.php in Duitsland (net over de grens bij Venlo).
Entree is 5 euro, je mag je eigen eten en drinken meenemen, er staan overal bbq's die je kan gebruiken (gratis) en de kinderen klein en groot hebben de dag van hun leven, als mijn zoon van 11 jaar moet kiezen tussen irrland en de Efteling dan kiest hij irrland. Misschien heb je wat aan deze tip maar in ieder geval wen sik jullie een heerlijke zonnige zomervakantie.
Groetjes ikkeismooi