zondag 9 juni 2013

Groene boardwalk...

Zoals velen weten houdt Stella niet van rokken en jurken (boehoe wawa sniksnik). Dus maakte ik vandaag een korte broek voor haar. Haar oog viel op de Boardwalk-broek uit Homemade mini-couture , yep, de korte broek die in de jongenskant van het boek staat!
 
 
Stella koos een groene gabardine met oranje-stippelbiais...
Op zich is dit patroon vrij makkelijk, maar ik had zelf voor de nodige obstakels gezorgd!
Ik wou een paspelbandje gebruiken aan de zakken en de onderkant van de broek, maar had geen oranje...ik heb dan maar een biaislintje dubbel genomen...op zich ook geen ramp...
Maar dat stofke, die rottige synthetische gabardine, die schoof alle kanten uit, krulde om, zorgde voor een daling in mijn humeur!
Uiteindelijk was het broekje af, klaar voor op de foto ...en toen was Stella in slaap gevallen!
Vandaar dat het goedlachse model van de dag onze Sus is!
 


Ik koos ervoor om geen opgezette zoom te gebruiken omdat mijn kinderen dat als zandbakzand-vangers gebruiken!

Een stoeferke in het zakske!

Schoon benen!

En als afsluiter: het schoonste gat van de koekenstad!
 
De gabardine, de oranje boordstof en het biaislint komen van bij PP-Textiel te Nieuwmoer.
Het Homemade mini couture -boek kreeg ik van mijn nichtje Nena. Deze straffe, toffe madam heeft haar eigen blogje waarop ze haar eigenzinnige, frisse kijk op mode met ons deelt en haar leven als jonge mama. Zeker eens bekijken!!!
 
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!!!!! Tot gauw!!!!

8 opmerkingen :

CreativEls zei

Toffe, leuke, mooie broek en door die bollekes paspel helemaal gepast voor een coole meid. Dat je die opgezette naad wegliet omdat het een zandbakzandvanger is,is een goed gedacht. Het model dat mocht inspringen heeft dat goed gedaan, hij liet zich van al zijn schoon kanten zien. Hihi.

Cowboys en dindianen zei

Haha!! Ja, doet hij goed he!!

KellyJade zei

ooh ja, die synthetische gabardine is verschrikkelijk! Heb er dit weekend ook mee gesukkeld :)

JoChapeau zei

Big smile voor de zandbakvangers ... want dat hebben we hier al meermaals ondervonden (plots de zetel vol zand !) ... dus ik heb hen al goed de les gespeld dat ze eerst hun zomen moet uitkieperen voor ze binnen komen ;-)
Supermooi trouwens, die groene gabardine met oranje accenten !

Cowboys en dindianen zei

Om gek van te worden he!!!!

Cowboys en dindianen zei

Dankuuuu!!! Haha, een vriendin van mij heeft op het einde van het schooljaar een zakje zand terug aan de juf gegeven, hihi!!

Sarah De Baer zei

Heel toffe broek!

Cowboys en dindianen zei

Bedankt!!! Leuk dat je mijn blogje kwam bezoeken!