zaterdag 18 mei 2013

Kant-en klare cirkelsjaal...

Het zijn dit weekend Straatfeesten in het nabije dorp; dat is altijd een gezellig weerzien met vrienden, kennissen en oude bekenden. Er spelen leuke groepjes, er is toffe randanimatie voor de kinderen, genoeg toogskes voor de mama's *en de papa's. En niet te vergeten een rommelmarktje waar je toffe spullen op de kop kan tikken!! Ons kinderen voelen hun centjes steeds in hun geldbeugeltjes rammelen als ze de kindermarkt naderen!!
Alleen was het er vandaag koud, belachelijk fris gewoon. Geen hippe rokken of leuk jurkjesweer, neen, warm induffelen was de boodschap!
Ik maakte daarom op een klein uurtje tijd een kant-en klare cirkelsjaal. Ik duikte twee stroken groene katoenen stof op uit de kast. En haalde een oud kanten gordijntje uit de knutseldoos.
Van het kanten gordijn knipte ik de onderste -pakweg- 20 cm af, om deze tussen de twee groene stroken te naaien.

De boogjes werden bovenop de brede strook gestikt zodat ze lekker opvallen.

Ja, ik stikte met donker groen, 'k had namelijk geen zin om nog licht groen te gaan kopen. Wit had ik inderdaad ook kunnen gebruiken , maar daar denk ik nu pas aan...

De twee groene stroken werden ook aan elkaar gestikt om daarna de sjaal als een cirkel te sluiten.

Zie ne keer hoe schoon mijn snel sjaaltje bij mijn leren frakske** past!

Deze oude stoffen (een tafelkleed en een gordijn) kocht ik voor nen halve euro het stuk!! Ja!! Nen HALVE euro!!

Ik ben content...
 
* Mama's waren vooral op de markt en bij hun kroost.
** Voor de Nederlanders: een frakske is een jasje...
 
Bedankt voor het bezoekje!! Ahja, morgen zijn het nog steeds Straatfeesten, alle info via de link!!
Wie weet wat kunt ge nog allemaal scoren!!


5 opmerkingen :

Zaanse Zolder zei

joh die retro stofjes, gaaf hoor!

Annemie Van Loon zei

Straatfeesten, altijd gezellig! Maar ik geraak hier weer niet weg natuurlijk...Grrrrr
De sjaal is geweldig, zoals ik ondertussen wel gewoon ben van jou! :-)

Cowboys en dindianen zei

Goed hè! !!!!

Brigitte vS zei

Wat een leuke sjaal heb je gemaakt, past idd prima bij je leren frakske ;-)

Mimi zei

super stofkes & heel plezant sjaaltje!
liefs, mimixxx