dinsdag 26 februari 2013

Kostuumvestje voor Ferre...

Zoals jullie ondertussen reeds weten , zit ik met een volledig activiteiten-verbod omwille van hartproblemen....Ik kan mij daar aan houden, redelijk toch, het moet wel...Maar dat heeft natuurlijk als gevolg dat er hier een stapeltje naai-projectjes liggen die niet afgeraken (een retro-rok voor mij in een wreed schoon, oud stofke, een retro-rok voor Stella in een wreed schoon,  oud stofke, een vestje voor Ferre,...).

Die rokken zijn geen probleem: ik kan wachten en Stella haat rokken. 

Het naai-project voor Ferre is een ander paar mouwen: Ferre is 2,5 jaar en heeft kledingmaat 104!!!! 
Hij krijgt volgens mij stiekem van iemand groeipillen ofzo?! 
Ik had een patroontje maat 104 geknipt en het vestje zat al bijna in mekaar gestikt maar geraakte niet af....Ik dacht dat hij het nooit zou kunnen aandoen....
Gelukkig was dat buiten mijn schoonmoeder (ook wel gekend als Supermoeke) gerekend en zij heeft het vestje helemaal afgemaakt!!


Als verrassing had ze op de koop toe, een bijpassend hemdje gemaakt!




Poster is van bij Sissy-Boy

Oude knoopjes die ik nog van mijn eigen Moeke heb ...





Geef toe, een stoere kerelbroche er nog bij en hij is af!

Het patroon komt uit een Ottobre winter (jaartal moet ik eens vragen), was eigenlijk voorzien van klepjes en een riempje, maar dat vond ik te "girly"...

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!!

4 opmerkingen :

Valérie Vanderghote zei

wat een geweldige schoonmoeder heb jij!
en die stoere jongensbroche zal er zeker niet op misstaan! nnu nog aan-foto's! ;o)
groetjes!

Cowboys en dindianen zei

Zal ik doen!!!

Sweet Sienna Hope zei

Maar zeg, wat een beeldschoon vestje,wat fijn dat jouw schoonmoeder dat voor je afwerkt!!

Cowboys en dindianen zei

Ja, echt lief he!!!